Τετάρτη, 24 Ιουνίου, 2026
ΑρχικήΔΗΜΟΙΠάτρα: «Εκτροχιάστηκε» το δημοτικό συμβούλιο για το ζήτημα του τρένου

Πάτρα: «Εκτροχιάστηκε» το δημοτικό συμβούλιο για το ζήτημα του τρένου

Η λέξη «άβυσσος» είναι λίγη για να περιγράψει τη διάσταση απόψεων που διαπιστώθηκε και χθες μεταξύ δημοτικής αρχής και αντιπολίτευσης του Δήμου Πατρέων για το θέμα του τρένου, το οποίο συνδέθηκε και με τη γενικότερη αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου της πόλης.

«Ολα όσα σχεδιάζονται από τους κυβερνώντες είναι καταστροφή και δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά από το δημοτικό συμβούλιο» ήταν η τοποθέτηση του δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη, ο οποίος προανήγγειλε σειρά κινητοποιήσεων και για το τρένο, αλλά και για τον βόρειο λιμένα της Πάτρας: «Εμείς θα ενεργοποιήσουμε κάθε γειτονιά, κάθε σωματείο και κάθε σύλλογο. Η νεολαία μας πρέπει να βάλει τη σφραγίδα της. Μια σιδηροδρομική γραμμή που διχοτομεί την πόλη, στην ουσία την τελειώνει. Δεν θα ξεπουλήσουμε το μέλλον της Πάτρας στους δανειστές. Διεκδικούμε νομοθετική ρύθμιση που θα παραχωρήσει τη βόρεια ζώνη του λιμανιού της Πάτρας στον πατραϊκό λαό. Διεκδικούμε την υπογειοποίηση του τρένου από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι με γραμμικό πάρκο στην επιφάνεια και προαστειακό σιδηρόδρομο. Λέμε “όχι” στις μπίζνες τους. Οι δανειστές δεν έχουν ψυχή. Είναι τοκογλύφοι και τσακίζουν τους λαούς».

Η «Πάτρα Ενωμένη» άσκησε σκληρή κριτική στη δημοτική αρχή, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η δημοτική αρχή συγχωνεύει σε μια εισήγηση δύο σοβαρά ζητήματα, το τρένο και το παραλιακό μέτωπο. Ασκεί έτσι μικροοπολιτική και βάζει τον κομματισμό πάνω από συμφέρον της πόλης. Με αυτήν την τακτική ο κ. Πελετίδης κινδυνεύει να ονομαστεί επικίνδυνος δήμαρχος. Εχουμε μια ομόφωνη απόφαση ως δημοτικό συμβούλιο από το 2019, Είναι ό,τι πιο δυνατό για τον δήμαρχο. Οταν, όμως, η ομόφωνη απόφαση γίνεται απόφαση κατά πλειοψηφία, χάνει τη δυναμική της. Αν πας και φωνάζεις μόνο στα καφενεία και στις πλατείες και δεν διεκδικείς στα κέντρα αποφάσεων, τότε δεν είσαι καλός δήμαρχος. Θέλουμε μια ισχυρή τοπική αυτοδιοίκηση α΄ βαθμού, η οποία θα αποφασίσει για το παραλιακό μέτωπο και για κάθε σπιθαμή του εδάφους της Πάτρας. Διεκδικούμε οι τοπικές υποθέσεις να κρίνονται μόνο από τα τοπικά συμβούλια, τα οποία δεν θα έχουν μόνο μια απλή γνωμοδότηση».

Από την παράταξη «Πάτρα Σπουδαία και πάλι» αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Η στάση της δημοτικής αρχής δεν αποτυπώνει μόνο προχειρότητα και έλλειψη σχεδιασμού. Δημιουργεί την εντύπωση ότι είτε δεν αντιλαμβάνεται το εύρος και τη βαρύτητα των συγκεκριμένων θεμάτων, λόγω έλλειψης γνωστικού υπόβαθρου είτε επιλέγει συνειδητά να περιορίσει τον χρόνο και το βάθος της συζήτησης, αποθαρρύνοντας έτσι κάθε δημοτικό σύμβουλο που επιθυμεί να τοποθετηθεί με τεκμηρίωση και ουσιαστική γνώση. Εμείς λέμε “ναι” στις διεκδικήσεις, αλλά θέλουμε και τη συνεργασία όλων των φορέων και των ειδικών. Η λογική ότι οι υπεύθυνοι θα υιοθετήσουν απλά τις θέσεις μας χωρίς να αντιπαραβάλουμε τεκμηριωμένες προτάσεις και μελέτες, δεν θα έχει αποτελέσματα και δεν δημιουργεί αισιοδοξία. Διεκδικούμε ελεύθερο δημόσιο χώρο στο παραλιακό μέτωπο του Δήμου Πατρέων και ο πατραϊκός λαός είναι ο μόνος που διαθέτει τη δημοκρατική νομιμοποίηση για να αποφασίσει τι θέλει».

Τέλος, η παράταξη «σπιράλ» ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Αυτά τα σοβαρά ζητήματα πρέπει να συζητιούνται αλλιώς κι όχι σε μια πολυθεματική συνεδρίαση. Και θα έπρεπε να είχαν κληθεί επίσης τόσο ο ΟΛΠΑ, όσο και ο ΟΣΕ για να τους ακούσουμε. Το νέο δεδομένο για τον δήμαρχο για να επαναφέρει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, δεν είναι τίποτα άλλο εκτός από το ότι έρχονται εκλογές. Μιας και η Λαϊκή Συσπείρωση αποτελεί παράρτημα του ΚΚΕ, φέρνει αυτά τα θέματα για πολιτική εκμετάλλευση, για τα ψηφαλάκια. Εμείς δώσαμε ομόφωνη απόφαση στον δήμαρχο να πάει και να διαπραγματευτεί. Τώρα θέλει να αναιρέσουμε αυτήν την απόφαση με μια κακοδιατυπωμένη εισήγηση. Ολοι οι δήμαρχοι που πέρασαν από την Πάτρα, από τα χρόνια του Τρικούπη μέχρι την εποχή μας, είχαν μια απαράβατη συνθήκη: Να λειτουργεί το τρένο στην Πάτρα. Είστε ο μόνος δήμαρχος που θητεύετε τόσα χρόνια χωρίς τρένο και με αναποτελεσματική διεκδίκηση. Η στάση σας είναι ο ορισμός της παράνοιας».

Πηγή: pelop.gr

Πηγή: www.aftodioikisi.gr

RELATED ARTICLES

Most Popular