O Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, εισηγήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο την πρόωρη καταγγελία της μίσθωσης για το ιστορικό κτίριο του θεάτρου «ΕΜΠΡΟΣ».
Όπως επισημαίνουν καλά πληροφορημένες πηγές, «δεν υπάρχει καμία δυνατότητα αξιοποίησής του από το δήμο ο οποίος από τον Νοέμβριο του 2023 πληρώνει κανονικά μίσθωμα με βάση σύμβαση μεταξύ του δήμου Αθηναίων και της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου!». Μάλιστα ο κ. Δούκας επέλεξε να αντιμετωπίσει στη ρίζα του το πρόβλημα και να μην εξετάσει την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης αλλά την καταγγελία της.
Σημειωτέον ότι η σύμβαση της δημοτικής αρχής Μπακογιάννη με το «Εμπρός» πέρασε από το δημοτικό συμβούλιο τον Μάρτιο του 2022, αλλά υπογράφηκε μόλις την 1η Νοεμβρίου του 2023, αμέσως δηλαδή μόλις η παράταξη του πρώην δημάρχου… έχασε τις εκλογές από τον Χάρη Δούκα! Επί ενάμισι χρόνο δηλαδή η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε «παγωμένο» το θέμα και το… ξεπάγωσε όταν άλλαξε χέρια ο Δήμος.
Ο Χάρης Δούκας κατά τη διάρκεια του χτεσινού δημοτικού συμβουλίου αναφέρθηκε στη χρονική στιγμή και τον τρόπο με τον οποίο η προηγούμενη δημοτική αρχή προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης με την ΕΤΑΔ και εξαπολύοντας βολές κατά του πρώην δημάρχου Κ. Μπακογιάννη, ανέφερε ότι δημιούργησε τετελεσμένα. Συγκεκριμένα σημείωσε:
«Στις 28/3/2022, η διοίκηση Μπακογιάννη ενέκρινε αρχικά σύμβαση μίσθωσης με την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) για την παραχώρηση του ιστορικού θεάτρου “EΜΠΡΟΣ” στον Δήμο Αθηναίων. Όμως έκτοτε αδιαφόρησε. Και θυμήθηκε όλως τυχαίως μετά από 1,5 χρόνο να υπογράψει τη σύμβαση στις 1/11/2023, όταν πια είχε χάσει τις εκλογές και λίγο πριν παραδώσει την Δημοτική αρχή. Όλη αυτή την περίοδο το θέατρο “EΜΠΡΟΣ” τελούσε υπό κατάληψη όπως αποδέχτηκε στην ίδια τη σύμβαση μίσθωσης ο κ. Μπακογιάννης. Άρα, ο κ. Μπακογιάννης ουδόλως ενδιαφερόταν για τη χρήση του θεάτρου “EΜΠΡΟΣ” από τον Δήμο. Αλλά και η αποδοχή της σύμβασης μίσθωσης κτιρίου υπό κατάληψη, τη μεταβατική περίοδο μετά την ήττα του (που δεοντολογικά καμία σύμβαση δεν υπογράφεται), αποδείχθηκε ότι μοναδικός στόχος ήταν να μεταφέρει δολίως και με σκοπιμότητα ένα πρόβλημα στην επόμενη Δημοτική αρχή. Ο κ. Μπακογιάννης φέρει σοβαρή ευθύνη για την άθλια μεθόδευση να νοικιάσει κτίριο υπό κατάληψη λίγο πριν την αποχώρησή του. Δημιούργησε μια αχρείαστη δαπάνη για τους δημότες και μάλιστα σε βάθος 20ετίας. Τα κροκοδείλια δάκρυά του, δεν πείθουν κανέναν. Ούτε το θράσος του να κουνάει το δάχτυλο στη σημερινή Δημοτική Αρχή».
Ταυτόχρονα ο δήμαρχος Αθηναίων υπενθύμισε ότι το ζήτημα έχει ήδη φτάσει στις αρμόδιες αρχές: «Η σημερινή Δημοτική Αρχή, επιχείρησε παρ’ όλα αυτά να βρει μια λύση για τη λειτουργία του θεάτρου “EΜΠΡΟΣ”. Στόχος μας ήταν να σταματήσει η κατάληψη και να αξιοποιηθεί το θέατρο ως χώρος ελεύθερης δημιουργίας και πολιτισμού, με προγραμματική σύμβαση με ένα κοινωνικό-πολιτιστικό φορέα. Αυτό δυστυχώς, δεν κατέστη δυνατόν, χωρίς την ευθύνη του Δήμου. Οι εισαγγελικές αρχές είναι ενήμερες για την κατάληψη του “EΜΠΡΟΣ”. Ο Δήμος Αθηναίων τις διευκόλυνε όταν διέταξαν έρευνα για την κατάσταση του κτιρίου».
Κλείνοντας, ο Χάρης Δούκας αναφέρθηκε στους πολιτιστικούς χώρους που διαθέτει ο Δήμος Αθηναίων, όπως το Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», το Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού, και το Θέατρο «Καλουτά», τονίζοντας: «Δεν είναι δίκαιο να συνεχίσουμε να πληρώνουμε μίσθωμα για τον χώρο που μας παραδόθηκε υπό κατάληψη και συνεχίζει σε αυτή την κατάσταση. Γι΄ αυτό και εισηγούμαστε στο Δ.Σ. την καταγγελία σύμβασης με την ΕΤΑΔ».
Αντίδραση από Μπακογιάννη
Από την πλευρά της η παράταξη του Κώστα Μπακογιάννη μιλά για «απόφαση σοκ» και κατηγορεί την δημοτική αρχή «αποσύρεται από κάθε σχέδιο αξιοποίησης του ιστορικού κτιρίου. Μια απόφαση που σηματοδοτεί την πλήρη εγκατάλειψη ενός εμβληματικού δημόσιου χώρου και φέρει καθαρά τη σφραγίδα του Δημάρχου».
Στην ανακοίνωσή της η «Αθήνα Ψηλά» επικαλείται τη θετική ψήφο της παράταξης του ΠΑΣΟΚ τότε, – του Παύλου Γερουλάνου δηλαδή – για την υπογραφή της σύμβασης το 2023. Και σημειώνει ότι «το Εμπρός πέρασε στον Δήμο Αθηναίων το 2023, έπειτα και από απαίτηση των κατοίκων της περιοχής και ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, με στόχο την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του ως σύγχρονος και ζωντανός πολιτιστικός χώρος».
Πηγή: www.aftodioikisi.gr