Δευτέρα, 22 Δεκεμβρίου, 2025
ΑρχικήΔΗΜΟΙΔ.Σ. Αθηναίων: Ομόφωνα "πέρασε" η δωρεάν δημοτική συγκοινωνία - Τέλος του 2026...

Δ.Σ. Αθηναίων: Ομόφωνα “πέρασε” η δωρεάν δημοτική συγκοινωνία – Τέλος του 2026 στους δρόμους

“Πέρασε” από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας η Μελέτη Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας, στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής της δημοτικής αρχής για ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας μέσω της αύξησης της χρήσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στον αστικό ιστό. Την ίδια ώρα “λευκό” ψήφισε παράταξη του Κώστα Μπακογιάννη, αλλά και η Ανατρεπτική Συμμαχία της κας Κλίτσα.

Οι αντιδράσεις  με μορφή ερωτημάτων του επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης Κώστα Μπακογιάννη εκτάθηκαν στο ζήτημα της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του εγχειρήματος, του συνολικού κόστους του έργου, αλλά και της τιμής του κομίστρου.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, δήλωσε: «Σκοπός μας είναι να αποκτήσει η Αθήνα τη δική της Δημοτική Συγκοινωνία. Το προτεινόμενο δίκτυο θα συμβάλλει σημαντικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης. Βασίζεται σε τεκμηριωμένη μελέτη και σχεδιάστηκε για να κάνει τη ζωή των Αθηναίων πιο απλή και να μειώσει την εξάρτηση από το Ι.Χ.. Δημιουργούμε ένα σύγχρονο, φιλικό και συμπληρωματικό σύστημα μετακινήσεων, το οποίο αφορά κάθε Αθηναίο πολίτη. Θέλουμε να συνδέσουμε όλες τις γειτονιές της πόλης. Η Δημοτική Συγκοινωνία αποτελεί εργαλείο κοινωνικής συνοχής, περιβαλλοντικής ευθύνης και ισότιμης πρόσβασης στην πόλη. Μια ουσιαστική παρέμβαση που βελτιώνει την καθημερινότητά μας».

Η επιδίωξη του Δήμου για τη Δημοτική Συγκοινωνία ως προς το κόστος είναι το μηδενικό εισιτήριο. “Γι’ αυτό είναι και το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο που προβλέπει αυτό ακριβώς. Κοινωνική κατοικία και δημοτική συγκοινωνία. Θέλει άμεσα να προχωρήσει σε διαδικασία για να μπορέσει να εξειδικεύσει χρηματοδοτήσεις. Σκοπός είναι και επειδή το Ταμείο πρέπει να αποφασίσει το επόμενο διάστημα που θα πάνε τα λεφτά, θέλαμε να έχουμε μια απόφαση πριν τα Χριστούγεννα” ανέφερε χαρακτηριστικά. Το σχέδιο δεν είναι τελικό θα κάνουμε και διορθώσεις σε συνεννόηση με το Υπουργείο.

“Το χρονοδιάγραμμα θέλουμε να έχει θετική κατάληξη στην έγκριση της δαπάνης, μέχρι το τέλος της χρονιάς, ώστε να μπορεί να λειτουργεί η δημοτική συγκοινωνία τέλος 2026 αρχές ’27.” ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων καταλήγοντας.

Η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, τόνισε: «Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που, μέσα στα πρώτα δύο έτη Δημαρχίας Δούκα, προωθούμε τη δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας, ένα διαχρονικό και πρωτοπόρο αίτημα για τον Δήμο. Οι γραμμές συμπληρώνουν το υπάρχον ακτινωτό δίκτυο με κυκλικές διαδρομές και υπηρετούν τη βιώσιμη κινητικότητα και το όραμά μας για “Ανοιχτές Γειτονιές των 15 λεπτών”».

Αναλυτικά η πρόταση του Δήμου για το δίκτυο δημοτικής συγκοινωνίας για την Αθήνα:

Το προτεινόμενο δίκτυο Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου Αθηναίων (ΔΣΔΑ) αποτελείται από επτά Γραμμές, συνολικού μήκος 72,57 χιλιομέτρων και 291 στάσεων.

Προβλέπει παρουσία της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας σε καθεμία από τις 7 Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Αθηναίων. Κάθε Γραμμή συνδέει τουλάχιστον 2 γειτονικές Δημοτικές Κοινότητες. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η σύνδεση των γειτονιών μεταξύ τους, καθώς και με τοπικούς πόλους έλξης, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται σημαντικοί κόμβοι μετεπιβίβασης, όπως οι σταθμοί του Μετρό.

Κατά τον σχεδιασμό έχει καταβληθεί η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για ελαχιστοποίηση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Η Δημοτική Συγκοινωνία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να λειτουργεί συμπληρωματικά με το δίκτυο του ΟΑΣΑ (ΗΣΑΠ, Μετρό, ΟΣΥ).

Πριν από την έναρξη των εργασιών εκπόνησης της Μελέτης, υπήρξε στενή συνεργασία με τις Δημοτικές Κοινότητες, από τις οποίες ζητήθηκε η κατάθεση απόψεων και προτάσεων.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η μελέτη θα πρέπει να εγκριθεί από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και το Υπουργείο Μεταφορών.

Πηγή: www.aftodioikisi.gr

RELATED ARTICLES

Most Popular