Δευτέρα, 22 Δεκεμβρίου, 2025
ΑρχικήΔΗΜΟΙΔήμος αυξάνει 30% τα τέλη στα καταστήματα!

Δήμος αυξάνει 30% τα τέλη στα καταστήματα!

Με ανακοίνωσή της η Δημοτική Συνεργασία Ελληνικού – Αργυρούπολης, βάλλει κατά της Δημοτικής Αρχής Ιωάννη Κωνσταντάτου, για την εκ νέου αύξηση των δημοτικών τελών, αυτή τη φορά κατά 30% στα καταστήματα. Η Δημοτική Συνεργασία, τονίζει την πλήρη ευθυγράμμιση της Δημοτικής Αρχής ακραία φοροληστρική πολιτική της κυβέρνησης η οποία ενισχύει την οικονομική ανισότητα και αδικία μεταξύ των πολιτών. Αυτή η στάση του Δήμου, όπως καταγγέλλεται οφείλεται στη πολιτική κατεύθυνση της δημοτικής αρχής που έχει επιλέξει τον δρόμο της συναίνεσης ώστε να μείνει πάση θυσία στην εξουσία.

Παράλληλα η Δημοτική Συνεργασία παρουσιάζει τα στοιχεία αύξησης των δημοτικών τελών επι δημαρχίας Ενωμένης Πόλης:

 Δημοτικά τέλη κατοικιών Ελληνικού:

2014 –> 0,86€

2016 –>1,15€

2020 –> 1,30€

Σωρευτική αύξηση 51%

Δημοτικά τέλη κατοικιών Αργυρούπολης:

2014 –> 1,15€

2020 –> 1,30€

Σωρευτική αύξηση 13%

Δημοτικά τέλη καταστημάτων  (για 1 έως 1000τ.μ.) Ελληνικού – Αργυρούπολης:

2014 –> 2,32€

2016 –> 2,90€

2020 –>  3,30€

2026 –> 4,30€

Σωρευτική αύξηση 85%

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Με νέα αύξηση των δημοτικών τελών στους επαγγελματικούς χώρους και τα εμπορικά καταστήματα μπαίνει η δημοτική αρχή Κωνσταντάτου στο 2026. Προκειμένου να ισοσκελίσει τα ανταποδοτικά προτιμά να τους “χαρατσωσει” επιπλέον με 1 εκ. €. Είναι η 4η αύξηση τελών στον δήμο μας από την αρχή της θητεία της σημερινής διοίκησης.

Συγκεκριμένα το 2016 τα δημοτικά τέλη κατοικιών στο Ελληνικό αυξήθηκαν από 0,86€ το 2014, σε 1,15€ και το 2020 σε 1,30€. Στην Αργυρούπολη το 2014 ήταν 1,15€ και το 2020 έγιναν κι αυτά 1,30€.

Παράλληλα στα καταστήματα/επαγγελματικοί χώροι στο Ελληνικό και Αργυρούπολη από 2,32€ το 2014 (για 1 έως 1000τ.μ.) το 2016 τα έφτασαν 2,90€, το 2020 ανέβηκαν στα 3,30€ και πλέον από το 2026 αυξάνονται στα 4,30€ !

Δηλαδή τα 11 χρόνια που διοικεί την πόλη η παράταξη Ενωμένη Πόλη, τα τέλη στις κατοικίες έχουν αυξηθεί κατά 13% στην Αργυρούπολη και κατά 51% στο Ελληνικό.

Ενώ στα καταστήματα η σωρευτική αύξηση είναι της τάξης του 85%.

Είναι ξεκάθαρη πλέον σε όλους τους πολίτες η επιλογή της υπερφορολόγησης τους ευθυγραμμισμένη με την ακραία φοροληστρική πολιτική της κυβέρνησης, όπου τα κέρδη των ισχυρών να τα πληρώνουν οι αδύναμοι πρωτίστως.

Αντί να διεκδικήσουν τα χρήματα που έχουν παρανόμως παρακρατηθεί από την κεντρική Κυβέρνηση και να απαιτήσουν την κατάργηση της ανταποδοτικότητας που αλυσοδένει τους ΟΤΑ, αυτοί αυτοδοξάζονται και στηρίζουν τις πολιτικές λιτότητας και αξαθλίωσης της κοινωνίας.

Να συμπληρώσουμε εδώ πως η δημιουργία της νέας πόλης πλουσίων στην «επένδυση» θα επιφέρει νέες αυξήσεις στο μέλλον, διευρύνοντας την οικονομική ανισότητα και αδικία μεταξύ των πολιτών.

Δεν είναι ούτε τυχαία ούτε αναγκαστική επιλογή, είναι πολιτική κατεύθυνση της δημοτικής αρχής που έχει επιλέξει τον δρόμο της συναίνεσης και όχι τον δρόμο της σύγκρουσης προς όφελος των συμφερόντων των πολλών, μόνο και μόνο για να διατηρούνται στην εξουσία.

Η παράταξής μας καταψήφισε για μια ακόμη φορά την αύξηση των τελών, δηλώντας ότι θα στέκεται πάντα δίπλα στους μικρομεσαίους επαγγελματίες και εμπόρους και σε κάθε μη προνομιούχο πολίτη που βρίσκεται συνεχώς στην δίνη της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος κατατέθηκε το τεχνικό πρόγραμμα της δημοτικής αρχής και ψηφίστηκε χθες στο δημοτικό συμβούλιο από την πλειοψηφία.

Η τοποθέτησή μας είχε τρία βασικά σημεία κριτικής.

Αρχικά παρουσιάσαμε με στοιχεία που προκύπτουν από το τεχνικό πρόγραμμα που η διοίκηση κατάθεσε και αφορά το πλασματικό νούμερο που εμφανίζεται ως συνολικός προϋπολογισμός. Δεν νοείται σε κανέναν σοβαρό δήμο να εντάσσεις προμήθειες υλικών και υπηρεσίες, όπως αγορά ελαστικών, κλιματιστικών, παράβολων, δράσεις ενημέρωσης, λογισμικά, κλαδέματα και άλλα πολλά ως τεχνικό πρόγραμμα. Στο τεχνικό πρόγραμμα εντάσσονται έργα, μελέτες έργων, συντηρήσεις, αναπλάσεις και ανακατασκευές. Όλα αυτά θα πρέπει να έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Επίσης έργα τα οποία δεν έχουν ακόμα μελέτες ή γνωρίζουν πως η υλοποίησή τους είναι αδύνατη ή πρόκειται να καθυστερήσει αρκετά, δεν πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα. Για παράδειγμα το νέο δημαρχείο και το Μέγαρο Ποντίων καταγράφονται στο πρόγραμμα τα τελευταία χρόνια ενώ όπως και οι ίδιοι αναγνωρίζουν αποκλείεται να υλοποιηθούν μέσα στο 2026. Η κατασκευή ανελκυστήρα στο δημαρχείο (εγγράφεται από το 2016) είναι αδύνατη, ενώ αυτή της πεζογέφυρας στην Κύπρου βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της επιθυμίας, αλλά παρ’ όλα αυτά συνεχίζουν να προστίθενται κάθε χρόνο. Η ανάπλαση του Μίκης Θεοδωράκης με την πλατεία δημαρχείου (έργο σχεδόν 5 εκ. €) δεν έχει εγκριθεί από το 2021, όμως συνεχίζει κάθε χρόνο να εντάσσεται ως νέο έργο. Υπάρχουν αρκετά άλλα παραδείγματα που είτε έχουν υλοποιηθεί αλλά παρουσιάζονται ως νέα είτε δεν έχουν εγκριθεί ποτέ και το πιθανότερο να μην εγκριθούν και ποτέ.

Είναι ξεκάθαρο πως η διοίκηση του Γιάννη Κωνσταντάτου ενδιαφέρεται αποκλειστικά για την εικόνα της προς τα έξω και όχι για την ουσία. Θέλει κάθε χρόνο να παρουσιάζει τεράστιους προϋπολογισμούς (φέτος 113 εκ. ευρώ) συντάσσοντας πλασματικό τεχνικό πρόγραμμα, για να εμφανίζεται ως ο δήμαρχος των έργων. Οποιοσδήποτε όμως κι αν διαβάσει αυτό το πρόγραμμα θα καταλάβει πως ούτε το μισό ποσό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ενώ οι πιστώσεις που έχουν εξασφαλιστεί γι’ αυτό που πραγματικά θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα είναι ένα μικρό κλάσμα.

Ένα ακόμα στοιχείο που φανερώνεται από την ανάγνωση του τεχνικού προγράμματος αφορά τις παραχωρήσεις εκμισθώσεις σε ιδιώτες δημοτικής περιουσίας, την αλόγιστη αποδοχή δωρεών και την έμμεση υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα του δήμου μέσω των προγραμματικών συμβάσεων με την δημοτική επιχείρηση «ΑΝΕΛΙΞΗ», όπου καταλήγουν 8 στις 14 μελέτες. Όλα αυτά καθορίζουν και την νεοφιλελεύθερη πολιτική κατεύθυνση της δημοτικής αρχής, η οποία ταυτίζεται με αυτή της κυβέρνησης, που ουσιαστικά ενισχύει την αδιαφάνεια, αποδυναμώνει το δημόσιο και προωθεί την κερδοφορία των μεγαλοεργολάβων.

Ακόμα όμως και σ αυτό το πρόγραμμα που κατέθεσαν, στις προτεραιότητες τους δεν συγκαταλέγονται βασικές πτυχές βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών. Ελάχιστη η μέριμνα τους για τις ασφαλτοστρώσεις, όπου έχουν πραγματοποιηθεί ή πραγματοποιούνται 30 μόλις δρόμοι, ενώ τα πεζοδρόμια που βρίσκονται σε κακή κατάσταση, προβλέπεται η ανακατασκευή μόλις 20.000 τ.μ. από τα 400.000 τ.μ. περίπου. Το κυκλοφοριακό και την δημιουργία χώρων στάθμευσης, που αποτελούν τα σημαντικότερα προβλήματα στην πόλη μας σήμερα, δεν τα αγγίζουν καν. Φυσικά ούτε λόγος για μελέτη – πρόταση δημιουργίας σταθμού διαχείρισης απορριμμάτων ενώ η πίεση σε εθνικό επίπεδο μάλιστα αυξάνεται και οι δήμοι σύντομα θα βρεθούν σε πολύ δύσκολη θέση.

Με βάση τα παραπάνω και την ανάλογη τοποθέτησή μας στο δημοτικό συμβούλιο, η παράταξή μας ψήφισε ΠΑΡΩΝ, έχοντας πάντα ως βασικές αρχές, την ειλικρίνεια, την διαφάνεια και την υπεράσπιση του δημόσιου πλούτου, υπηρετώντας αποκλειστικά και μόνο τα λαϊκά συμφέροντα.

Πηγή: www.aftodioikisi.gr

RELATED ARTICLES

Most Popular