Το Καλοκαίρι της Κάρμεν έρχεται στα σινεμά της Αθήνας από το Cinobo.
Ανάλαφρη και αστεία, η νέα ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή («Απόστρατος») είναι ένας πολύχρωμος ύμνος στο αιώνιο καλοκαίρι της νεότητας και στην απεριόριστη δύναμη της φιλίας. Μια ιστορία παρατεταμένης ενηλικίωσης στον δρόμο για την αυτογνωσία, που αναθεωρεί το τι σημαίνει να ξεμένεις Αύγουστο στην Αθήνα.
Κατά τη διάρκεια ενός ολοήμερου μπάνιου στα Λιμανάκια της Βάρκιζας, ο Δημοσθένης βοηθάει τον κολλητό του Νικήτα να γράψει το πρώτο του κινηματογραφικό σενάριο. Πηγή έμπνευσης θα γίνει ο παρατεταμένος χωρισμός του Δημοσθένη, στο επίκεντρο του οποίου βρέθηκε η μικροσκοπική, ημίαιμη Κάρμεν.
Παλεύοντας να μετατρέψουν την αληθινή ζωή σε ταινία, οι δύο φίλοι θα διαφωνήσουν για την ερμηνεία των γεγονότων και θα παρασυρθούν σε ένα πολύχρωμο οδοιπορικό στους δρόμους και τις παραλίες της Αθήνας, που θα τους κάνει να αμφισβητήσουν το πώς και αν αλλάζουν τελικά οι άνθρωποι.
Με τα λόγια του σκηνοθέτη
«”Το καλοκαίρι της Κάρμεν” είναι μια περήφανα “ξεδιάντροπη” κωμωδία με θέμα την πολυεπίπεδη φιλία μεταξύ δύο γκέι ανδρών. Ο Νικήτας και ο Δημοσθένης περνάνε μια μέρα στα Λιμανάκια της Βάρκιζας, αναπολώντας το πρόσφατο παρελθόν τους με την προοπτική να το μετατρέψουν σε σενάριο.
Προς έκπληξή τους, σύντομα ανακαλύπτουν σοβαρές αποκλίσεις στο πως ερμηνεύουν τα γεγονότα του περίφημου καλοκαιριού με την Κάρμεν. Το μόνο στο οποίο θα συμφωνήσουν είναι η ματαιοπονία της αυτογνωσίας: όλοι φτιάχνουμε ένα αφήγημα για να ερμηνεύσουμε τις πράξεις μας το οποίο δεν είναι απαραίτητα ιδιαίτερα στέρεο. Μέσα από την δημιουργική τριβή Νικήτα και Δημοσθένη, προκύπτει μια εκ των έσω ματιά στο πώς γράφεται ένα κινηματογραφικό σενάριο αλλά και μια «meta» αφήγηση, γεμάτη αυτοαναφορικά σχόλια για την πραγματικότητα του κινηματογράφου στην Ελλάδα σήμερα.
Η αυτοαναφορικότητα χρωματίζει και τη μουσική επένδυση η οποία αποπειράται τη γεφύρωση μπαρόκ και ρεμπέτικου. Κύριο μέσο σύνδεσης είναι η ηχητική συνάφεια του μπουζουκιού με το τσέμπαλο. Τα δύο όργανα συνδιαλέγονται διαρκώς, σαρκάζοντας τόσο την θεατράλε, αριστοκρατική ταυτότητα του μπαρόκ όσο και την λαϊκή, ανδροπρεπή ταυτότητα του ρεμπέτικου».
Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής σπούδασε αρχιτεκτονική στην Θεσσαλονίκη, θέατρο στη Μαδρίτη και κινηματογράφο σε Αθήνα και Κούβα. Έχει σκηνοθετήσει τις ταινίες μυθοπλασίας Ο ξεναγός (2011), Απόστρατος (2019) και Το καλοκαίρι της Κάρμεν (2023), αλλά και το ντοκιμαντέρ Στο σώμα της (2018). Διδάσκει σενάριο σε σχολές κινηματογράφου της Αθήνας, ενώ είναι γενικός γραμματέας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Τσιαντούλας, Ανδρέας Λαμπρόπουλος, Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου, Νικόλας Μίχας, Βασίλης Τσιγκριστάρης
Σκηνοθεσία: Ζαχαρίας Μαυροειδής
Σενάριο: Ζαχαρίας Μαυροειδής, Ξενοφών Χαλάτσης
Διεύθυνση φωτογραφίας: Θεόδωρος Μιχόπουλος GSC
Μοντάζ: Λίβια Νερουτσοπούλου
Ήχος: Στέφανος Ευθυμίου
Μουσική: Ted Regklis
Κοστούμια: Κατερίνα Ζούρα
Σκηνικά: Αλίκη Κούβακα
Σχεδιασμός Κομμώσεων & Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου
Παραγωγή: Αταλάντη Α.Ε | Ιωάννα Μπολομύτη
Συμπαραγωγή: Αργοναύτες Α.Ε, Athens Productions Α.Ε./ Γιάννης Καραντάνης, ΕΡΤ, Ζαχαρίας Μαυροειδής
Με την υποστήριξη: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου | ΕΚΟΜΕ
World Sales: Be for Films.
Πηγή: www.newsit.gr